Barnloppis 2023

21 augusti, 2023 av Martin Sjöström

Nu är det dags för Husie-Hohögs Scoutkårs 19:e barnloppis.

Hjärtligt välkomna till vår barnloppis på Husie kyrkoväg 78 i Malmö, söndagen den 1 oktober kl. 10-13.30.

Vi erbjuder en välsorterad loppis med kläder uppsorterade efter storlekar samt leksaker, skor och andra barnartiklar. På vår loppis kan du alltid göra fina fynd.
I år har vi även fått fler kvadratmeter och kommer göra allt vi kan för att förbättra flödena ännu mer.

Barnloppis-barnklader
En liten del av en tidigare loppis

Vår barnloppis brukar vara mycket välbesökt med många nöjda kunder och försäljare vilket vi tycker är superroligt! I scouternas anda vill vi be er att visa hänsyn mot varandra så att alla får plats och kan shoppa loss. På grund av brandsäkerhet ber vi er att lämna barnvagnar hemma eller lämna de utanför lokalen (åtminstone de första loppistimmarna). Stort tack för er hänsyn och förståelse!

Varmt välkomna
Scouthälsningar Barnloppisfixarna i Husie-Hohögs Scoutkår

barnloppis-leksaker

Har du barnkläder och leksaker som du vill sälja?

Säljarinfo
Ta chansen och sälj det via Husie-Hohögs Scoutkårs traditionsrika loppis-service!
Vi tar emot kläder, skor, barnartiklar och leksaker. Av utrymmesskäl tar vi ej emot gosedjur eller bilbarnstolar.

Så här går du tillväga:
Följ denna länk, fyll i uppgifter och skicka in anmälan.
Efter att vi behandlat din anmälan får du ett mejl med en kod skickad till dig.
Med denna kod samt storlek och pris märker du dina kläder och leksaker. Skriv gärna detta på en ca 5 cm lång maskeringstejp, placera tejpen väl synligt på varje sak du säljer.
En bra maskeringstejp är det bästa märkmaterialet, det gör att märkningen sitter kvar under hela försäljningstiden. Tänk på att du som säljare är ansvarig för att dina prislappar sitter kvar så att de i kassan kan ta rätt betalt för dina varor. Tänk även på att en lyckad försäljning kräver att du lämnar in hela och rena kläder, skor och leksaker. Varor som inte är hela, rena och i funktionsdugligt skick godtas ej.

Dina kläder sorterar du i kassar med en storlek i varje påse. Är det dubbelstorlekar lägger du plagget i den lägre storlekens påse. Enda gången denna regel kan frångås är när det är ytterplagg så som jackor, regnkläder, overaller och dylikt. Mössor, vantar, strumpor och liknande kan också placeras i egna påsar. Ett tips för att få ex fina strumpor sålda är att placera dessa i genomskinliga påsar och sätta ett paket-pris. För att vi ska kunna hantera det ni vill sälja på bästa sätt så önskar vi att ni lämnar in kläder vikta och i papperspåsar. Vänligen lämna inte in kläder eller leksaker i sopsäckar.

Obs! Varje klädesplagg i respektive påse ska märkas enligt ovan instruktion, märk även påsen med vilken storlek som finns i påsen.

Barnloppis-prislapp                    barnloppis-markning

Loppishelgen

Lämna in kläderna och leksakerna till oss fredagen den 29 september kl. 18-20 och betala 300 kr – kontant eller swish på plats.
Kom och handla på loppisen söndagen den 1 oktober kl. 10-13.30.
Hämta dina överblivna kläder och leksaker söndagen den 1 oktober kl. 19.00-20.00.
Pengavinsten redovisas och betalas ut så fort som möjligt veckan efter till det konto ni angett vid anmälan.

Vad kostar det?
Inlämningsavgift 300 kr
Provison på 10% på säljsumma över 1000kr samt provision på 20% på säljsumma över 3000kr.
Ovan summa som vi tjänar på loppisen går oavkortat till vår barn- och ungdomsverksamhet i Husie-Hohögs Scoutkår

Frågor?
Skriv till: barnloppis@husie-hohog.se