Trapperyxan

Det var VI som vann!

För tredej gången i kårens historia vann vi Trapperyxan (tävling för PSC i Malmökretsen). Förra gången var 1997 och innan dess 1978.

Helgen den 28-29/3 var det åter dax för Malmökretsens traditionella tävling, Trapperyxan/Dynggrepen.
I år var det 7 patrullscoutlag som ställde upp och kämpade om Trapperyxan och allas vårt rådspatrullag Råddjuret kapade hem yxan för andra året i rad. På andra plats kom Oxie och på tredje plats kom Slottis.
Om Dynggrepen slogs 4 st seniorlag och det var Slottstadens seniorer som gick hem med den, på andra plats kom Ae och Edda från Gripen, Lorensborg och Mellanheden, tredje platsen gick till Mansikka och fjärdeplatsen till Djupadal.
Årets tävling arrangerades av Slottstadens scoutkår och nästa år är det vår tur att hålla i tävlingen.

Det var VI som vann!

För andra gången i kårens historia vann vi Trapperyxan (tävling för PSC i Malmökretsen). Förra gången var 1978.

PATRULL RÅDDJURET:
1. Jocke (ledare)
2. Per
3. Mårten
4. Jimmy (ledare)
5. Sara
6. Axel
7. Jesper
8. Martin
9. Maria

… dessutom kom Seniorerna på 2:a plats i Dynggrepen!