Information till Husie-Hohögs Scoutkår som hyresgäst av Dörröds Scoutstuga

Dörröds Scoutstugas hemsida

Hör hittar ni ytterligare information om stugan, området och kontaktpersoner.

Länk till Dörröds Scoutstuga

Hemma

Ni måste själv ta med er följande: Diskborste, disktrasa, rengöringsmedel, diskhanddukar, sjukvårdsmateriel, yxa och såg för vedhuggning.
Alla måste använda underlakan i sängarna och örngott till kuddarna. Använd eget sovtäcke eller sovsäck.
Boka tid minst 5 dagar i förväg med stugfogden för hämtning av nyckel och rapportdel!

Hitta dit

Antingen kör ni till Veberöd och följer väg 102 söderut mot Skurup eller så kör ni till Skurup och följer väg 102 norrut mot Veberöd.
I Dörröd ca 5 km söder om Veberöd, ca 11 km norr om Skurup kör ni västerut mot Genarp 8 på en krokig väg i ganska exakt 1 km.
Ni passerar några hus bl.a. ett som ligger till höger med gaveln mycket nära vägen och ett stycke efter detta, nästan på krönet av en backe svänger ni höger in mellan några väldigt kraftiga staketstolpar.

GPS-koordinater: WGS84 DD (lat, long) 55.586300 13.481500
WGS84 DMS (lat, long) N 55o 35′ 10,7″ E 13o 28′ 53,4″

Parkera

Kör till parkering eller om ni har mycket packning vidare på vägen förbi gården som ligger till vänster och rakt fram ner för backen. Undvik för många bilar nere vid stugan. Det blir väldigt trångt där och vid regnigt väder får ni problem att komma upp igen.
Låt får, grisar och hundar hos grannen vara i fred.

Framme i stugan

Läs omedelbart av elmätaren som finns i köket, där också skötselinstruktioner för gården finns. Här finns också nycklar till övriga lokaler.
I varje lokal finns dessutom instruktioner för er vistelse. Läs och följ dessa.
Sätt på varmvattenberedaren och fläkten, båda finns i tvättrum 1!

Avresa från stugan

Diska, torka och ställ in porslin, bestick, grytor, mm i respektive skåp.
Alla lokaler skall städas enligt instruktioner. Städmaterial finns i köket och tvättrum 2.
Stäng och haspa alla fönster och lås alla dörrar. Släck alla lampor och stäng alla kranar.
Läs av elmätaren och stäng av strömmen på huvudbrytaren! (El kommer att debiteras vid glömd avstängning!)

Lämna snarast nyckel till stugfogden enligt överenskommelse! Samt fyll i nedan rapport och tryck ”SKICKA IN RAPPORT”.

Rapport

Denna rapport fungerar endast för Husie-Hohögs Scoutkår.

• Kontaktperson

• Datum för vistelsen

• ÅÅÅÅ streck MM streck DD
  • Antal Deltagare (minst 15 personer)

• Ange ett nummer som är lika med eller större än 15.
  • Mätarställning EL

• Övrigt